Güncellendi--- 2023-2024 Güz Yarıyılı Ders Kayıtları Hk.

 

 

Değerli Öğrencilerimiz,

 

2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı Güz yarıyılı ders kayıt işlemleri 19-22 Eylül 2023 tarihlerinde gerçekleştirilecektir. 

 

Ders kaydı, OBS üzerinden (https://obs.yildiz.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx) üzerinden Kullanıcı Adı ve Şifre bilgileri ile yapılır.

 

Ders kayıtları her sınıf için belirlenen tarihlerde gerçekleştirilecektir. Öğrencilerimizin tüm derslerini seçmeden KESİNLEŞTİRME İŞLEMİ YAPMAMASI GEREKMEKTEDİR. Derslerin kontenjanları gün içerisinde güncellenmektedir. Zorunlu derslerin kontenjanları sürekli olarak yenilenmekte olup tüm öğrencilerimizin alabilmesi için düzenlenmektedir. Seçmeli derslerin kontenjanları ise diğer seçmeli havuzundaki derslerin kontenjanları ve derse tahsis edilen sınıf kapasiteleri göz önünde bulundurularak kademeli olarak gün içerisinde arttırılmaktadır. 

 

Bağımsız ders kaydı (25 Eylül 2023) gününde tüm öğrencilerin sistemi tekrar açılacak olup başka bölümden, fakülteden veya iki bölümümüz arasında ders seçim işlemleri yapılabilecektir (Bu ders seçimini yaparken ders dili, ders içeriği vb. koşullara dikkat ederek ders seçimi yapmanız gerekmektedir). Öğrenci eğitim planındaki seçimlik dersleri Bağımsız Ders kaydı günlerinde ekleyebilir ve isterse otomatik eklenen zorunlu derslerden çekilerek grup değişikliği yapabilir. Ancak zorunlu ders gruplarında yeterli kapasite olmaması durumunda bu ders/dersleri sistem üzerinden veya dilekçe ile alamaz.

 

Derslerini seçerken teknik bir aksaklık yaşayan, bir mazereti bulunan veya dersleri çakışan öğrencilerin bunu ispatlayan bir belge ile birlikte 29 Eylül 2023 tarihine kadar Mazeretli ders ekleme/sildirme (FR-0531 numaralı Dilekçe) dilekçesini doldurarak imzalı biçimde oluşturulan online forma yüklemeniz gerekmektedir. Başka bir yol ile gönderilen veya mail atılan dilekçeler değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

15.09.2023 gün ve sayılı Üniversitemiz Senatosu’nda alınan karar gereğince 2023-2024 Eğitim-Öğretim Güz yarıyılından itibaren uygulanmak üzere, öğrencinin ders programında çakışma olması durumunda, çakışan iki dersten birinin daha önce alınmış ve devam şartının sağlanmış olması kaydıyla bu derslerin seçilebilmesine karar verilmiştir. Bu durumdaki öğrenciler çakışan dersi almak üzere ilgili bölüm başkanlığına başvuruda bulunacak, dilekçeleri bölüm başkanlığının uygun görüşü, fakülte yönetim kurulu ile karara bağlanarak fakülte dekanlıklarınca OBS sistemine girilecektir. 

 

Sistemde yaşanan teknik sorunlar veya ders seçim hataları gibi durumlar için obs@yildiz.edu.tr adresine mail atıp iletişime geçebilirsiniz.

 

ATA1031 kodlu Atatürk ilkeleri ve inkilap tarihi 1 dersini almak isteyen fakat dönem dersiyle çakışan öğrenciler Bağımsız Ders Ekle-Sil günü dersin farklı gruplarından alarak çakışmayı önleyebilirler. ATA1031 ders programı için tıklayınız.

 

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı duyurusu için tıklayınız.

 

·      YTÜ Öğrencilerinin Üniversitemizden ve/veya Diğer Üniversitelerden Ders Alabilmelerine İlişkin Ders Seçim İlkeleri Kılavuzu

 

·      YTÜ OBS Sistemine Giriş ve Sistem Üzerinden Ders Kayıt Süreci Kılavuzu