Öğrenci Bilgi Sistemi
  1. OBS sistemine nasıl giriş sağlayabilirim?

Ders kaydı, OBS üzerinden (https://obs.yildiz.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx) üzerinden Kullanıcı Adı ve Şifre bilgileri ile yapılır.

 

  1. OBS şifremi nereden temin edebilirim?

OBS şifrenizi yönergeyi takip ederek alabilirsiniz. Herhangi bir sorun ile karşılaşlmanız durumunda bölüm ile iletişime geçebilirsiniz.

 

  1. OBS sisteminde ders kaydımı nasıl gerçekleştirebilirim?

OBS sistemine https://obs.yildiz.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden giriş sağladıktan sonra yönergedeki adımları takip ederek gerçekleştirebilirsiniz.

 

  1. Ders kaydımı gerçekleştirirken sorun yaşıyorum hangi adımları izleyebilirim?

Herhangi bir sorun yaşadığınızda öncelikle bölümdeki ders kayıtları ile yetkili personel ile iletişime geçiniz. Eğer bir sonuç alamazsanız obs@yildiz.edu.tr veya obsderskayit@yildiz.edu.tr adreslerine sorunlarınız için mail atabilirsiniz.

 

  1. Ders kaydımı doğru gerçekleştirdiğimi nasıl anlayabilirim?

Ders kaydınızı tamamladıktan sonra ‘Kontrol Et’ butonuna basarak herhangi bir hata var mı öncelikle onu kontrol etmelisiniz. Eğer herhangi bir sorun ile karşılaşmazsanız ‘Kesinleştir’ butonuna tıklayarak ders kaydınızı kesinleştirebilirsiniz. Kesinleştir adımdan sonra öğrenci tarafından ‘Bağımsız Ders Kaydı’ günü dışında ders ekle/sil işlemleri gerçekleşemeyecektir.

Ders kaydınız bu adımdan sonra danışmanınızın onayına düşer. Daha sonra Ders Kayıt işleminiz kesinleşir.

 

  1. Ders kaydımı bitirmeden “Kesinleştir” butonuna bastım. Ne yapmalıyım?

“Kesinleştir” butonuna basıldıktan sonra sistem öğrenci tarafından ders ekle-sil işlemlerine izin vermemektedir. Butona basmadan önce tüm derslerinizi eklediğinizden/sildiğinizden emin olmalısınız. Ders kaydında “Bağımsız Ders Ekle-Sil” gününde devam edebilirsiniz. Tekrarlanması durumunda Bölüm Öğrenci İşleri bioeng@yildiz.edu.tr adresine mail atmalısınız.

 

 

  1. OBS sistemi üzerinden derslerimi ekledim ve kesinleştirme işlemi yaptım. Danışman onayının yapılması gerekiyor mu?

Hayır gerekmemektedir. Kesinleştir işlemi yaptıktan sonra ders kaydınız otomatik olarak onaylanır. Danışman hocanız ile iletişime geçmeniz gerekmez.

 

  1. Eklemek istediğim dersin kontenjanı yetersiz olduğu için ders kaydımı tamamlayamıyorum. Ne yapmalıyım?

Tüm ders kontenjanları, dersi açan ilgili bölüm/program başkanı tarafından belirlenir ve dersin kontenjanını sadece o dersi açan bölüm/program arttırabilir. Ders kaydı yapan öğrenciler, bir sorunla karşılaştıklarında bu dersi açan Bölümün web sayfasında duyurulan Ders Kayıt Görevlileri veya bölüm ile (e-posta yolu ile) iletişime geçebilir.

BYM kodlu bölüm derslerinin kontenjanı ile ilgili sorunlarınızı Bölüm Öğrenci İşleri bioeng@yildiz.edu.tr adresine mail ile iletebilirsiniz. FIZ, MAT, MDB, ITB vs. kodlu derslerin kontenjanı ile ilgili sorunlarınızı dersin verildiği bölümün öğrenci işlerine iletmelisiniz. Eğer kontenjan sorununuz devam ederse dilekçe ile bölüme başvuru yapabilirsiniz.

 

  1. Ders kaydımı gerçekleştirirken Öğrenim Ücreti Ödemesi uyarısı aldım ne yapmalıyım.

Ders kaydınızı gerçekleştirebilmek için öncelikle harcınızı yatırmanız gerekmektedir. Bunun için Akademik Takvimdeki tarihleri gözeterek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca yayınlanan Hesap Numarası Bilgileri ile ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz. Öğrenim Ücretinizi yatırdıktan sonra ders kaydı işleminizi gerçekleştirebilirisiniz.

 

  1. İnternet, sistem, kontenjan vs. kaynaklı problemler nedeniyle ders ekle-sil işlemleri yapamadım. Ne yapmalıyım?

Yıldız uzantılı mail adresinizi kullanarak Bölüm Öğrenci İşleri bioeng@yildiz.edu.tr adresine mazeretinizi, eklemek/silmek istediğiniz dersin kodu, adı ve grubunu belirten imzalı bir dilekçe göndermelisiniz. Dilekçenizde belirttiğiniz mazeretiniz bölüm tarafından uygun görüldüğü takdirde dersiniz fakülte tarafından eklenir/silinir. Bu süreç dilekçelerin iletilmesinden sonra yaklaşık iki haftayı bulmaktadır. OBS sisteminden ders programınızı kontrol etmeniz gerekmektedir.

 

 

  1. Biyomühendislik 0 İngilizce bölümünden ya da üniversitenin diğer bölümlerinden ders almak için ne yapmalıyım?

Üniversitenin diğer bölümlerinden Müfredat Dışı ders seçmek isteyen öğrencilerimiz öncelikle Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın sayfasındaki duyuruları takip ederek bu kılavuzu dikkate alabilirler.

 

  1. Biyomühendislik 1. sınıf öğrencisiyim, OBS sisteminden ders kaydımı nasıl yapacağım?

1. sınıf öğrencilerinin dönem içerisinde alması zorunlu olarak almaları gereken derslerin kaydı sistem tarafından otomatik olarak yapılmaktadır. Fakat seçmeli dersleri (güz döneminde Seçmeli 1 ve bahar döneminde Seçmeli 2) öğrencilerin sistemden kendileri eklemeleri gerekmektedir. Eğer ders kaydınız otomatik olarak gerçekleşmediyse Bölüm Öğrenci İşleri bioeng@yildiz.edu.tr ile iletişime geçmelisiniz.

 

  1. Hangi dönemlerden ders seçimi yapabilirim? Üst dönemden ders alabilir miyim?

Öğrencilerimiz sadece bir üst döneminden ders alabilirler. 1 sınıf öğrencileri, 3. ve 4. sınıflardan, 2. sınıf öğrencileri ise 4. sınıftan ders alamazlar.

 

  1. Azami öğrenim süremi tamamladım ders kaydımı nasıl gerçekleştirebilirim?

Azami süresini tamamlayan öğrenciler için ders kayıt takvimi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın sayfasında ayrı bir tarihte yayınlanacaktır. Azami süresini tamamlayan öğrencilerimizin duyuruları takip etmesi gerekmektedir.

 

  1. Daha önce aldığım bir dersin notunu yükseltmek istiyorum, ders saydırma işlemini nasıl yapacağım?

Daha önce aldığınız aynı kodlu bir dersi tekrar almanız durumunda sistem otomatik olarak saydırma işlemi yapmaktadır. Dersi ekledikten sonra sağdaki "Diğer Bilgiler" butonuna tıklandığında dersin detay bilgileri görülebilmektedir. Bu ekranda dersin bir önceki harf notu bilgisi bulunmaktadır. Almak istediğiniz seçmeli ders grubundan daha önce almadığınız bir dersi eklemeniz durumunda yeni dersinizi önceden aldığınız bir dersin yerine ilgili ‘Bu derse saydır’ butonuna basarak saydırabilirsiniz. Herhangi bir saydırma işlemi yapmak istemezseniz ‘Saydırma işlemi yapmaksızın yeni bir ders olarak ekle’ butonuna basarak dersinizi ekleyebilirsiniz. Saydırma yapmanız durumunda yeni dersinizin diğer bilgiler kutusunda eski dersin kodu ve harf notunu görebilirsiniz. Detaylı bilgi için OBS Ders Kayıt Kılavuzunu inceleyebilirsiniz.

 

  1. Çift Anadal Programı (ÇAP) öğrencisiyim. Her iki bölüm için nasıl ders kaydı yapabilirim.

Çift anadal öğrencilerinin öğrenci numaraları, birinci lisans programındaki öğrenci numaralarının başına “Ç” harfi eklenerek oluşturulmuştur. Çift anadal öğrencileri, birinci lisans programındaki şifre ve kullanıcı kodunu kullanarak, birinci lisans ve çift anadal programlarında alacakları derslere aynı kayıt takviminde OBS üzerinden kayıt olmalıdırlar. Bu adım için ÇAP öğrencileri OBS ekranının sağ üst köşesindeki kullanıcı bilgilerine tıklayarak açılan menüden Geçiş Yap seçeneğini seçerek Anadalı ve Çift Anadalı arasında geçiş yapabilirler. ÇAP öğrencilerimiz her iki programı için ayrı ayrı müfredat bilgilerini görüntüleyebilirler. ÇAP öğrencilerimizin her iki programı için ayrı ayrı ders kaydı işlemi gerçekleştirmeleri gereklidir. Detaylı bilgi için OBS Ders Kayıt Kılavuzunu inceleyebilirsiniz.

 

  1. Bir dönemde almam gereken toplam kredi nedir? Tüm kredilerimi doldurmak zorunda mıyım?

Ders Ekle-Sil ekranında sol alt köşede Toplam Kredi bilgisi bulunmaktadır. AGNO’su 3.00 ve üzeri öğrenciler toplam 28 kredilik ders alabilirken AGNO’su 3.00’ın altında olan öğrenciler 25 kredilik ders alabilirler. Toplam kredi sayısı o dönem alınabilecek maksimum kredi sayısını gösterir. Öğrencilerin bir dönemlik maksimum krediyi doldurması zorunlu değildir. Fakat öğrencinin mezuniyete hak kazanması için, bir bölümün/programın öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmalarına ait belirlenen yerel kredi ve minimum 240 AKTS’lik dersi başarı ile tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olması gereklidir. Ayrıca AGNO’su iki yarıyıl üst üste 2.0’nin altında olan (5.yarıyıldan itibaren) Lisans öğrencileri, bulundukları yarıyıl ve üst yarıyıllardan ders alamazlar. Bu öğrenciler, alt yarıyıllarda alıp başarısız kaldıkları dersler ile alt yarıyıllardan daha önce almadıkları dersleri alabilirler. Detaylı bilgi için YTÜ Ders Kayıt ve Seçim Esasları  (DD-008) kılavuzunu inceleyebilirsiniz.

 

  1. İki dersim birbiriyle çakışıyor. İki dersi de ekleyebilir miyim?

31.08.2021-07-02 gün, sayı ve sıra sayılı Üniversitemiz Senatosu kararı ile, “2021-2022 Eğitim-öğretim yılı Güz yarıyılında öğrencinin ders programında çakışma görülmesi durumunda, çakışan derslerden birinin uzaktan eğitim yöntemiyle veriliyor olması şartıyla, çakışan en fazla iki dersin seçilebilmesine imkân tanınmasına; alttan alınan ders için devam mecburiyetinin aranmamasına” karar verilmiştir.   Ancak sistem, çakışan derslerin alınmasına izin vermediğinden bu kapsamda ders almak isteyen öğrencilerimizin dilekçe ile kayıtlı bulundukları Bölüm Başkanlığına başvuruda bulunmaları gerekmektedir. İlgili Bölüm Başkanlığının uygun görüşü üzerine Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile bu dersler eklenir.